Reklamacja produktu bez paragonu lub faktury? To wciąż możliwe!
Podstępni sprzedawcy często nie chcą przyjąć reklamacji, jeśli klient nie posiada faktury lub paragonu. Niestety, wielu nieświadomych klientów odpuszcza, winiąc samych siebie. Jest to chyba największy możliwy błąd, ponieważ według prawa, dowodem zakupu może być zeznanie świadka, zapis z kamer lub chociażby wydruk wyciągu bankowego, który stanowi dowód, że dokonano w tym sklepie płatności kartą.
Zastanówmy się nad najlepszymi rozwiązaniami, dzięki którym złożenie reklamacji będzie możliwe. Dzięki temu już nigdy nie spotkacie się z problemem, który uniemożliwi Wam skorzystanie z gwarancji producenta lub odpowiedzialności sprzedawcy.
Zeznania świadka lub wyciąg z konta
Płaciliście kartą za zakup kurtki lub telewizora? W takim razie wystarczy przynieść wydrukowany wyciąg, który udowodni, że w danym sklepie zapłacono za ten konkretny towar. Jeśli pracownik nie chce przyjąć takiej reklamacji, koniecznie należy wezwać kierownika lub managera.
Jeśli jednak płaciliście gotówką, może okazać się, że powstaje pewien problem, gdyż jedynie zeznanie świadka zakupu może potwierdzić dany zakup. Koniecznie jednak należy pamiętać, że dana osoba MUSI być realnie w czasie dokonywania transakcji, gdyż w razie wątpliwości, sprawa zostanie zweryfikowana na podstawie zapisu z kamer. Jeśli zapis nie potwierdzi obecności danej osoby i widać jedynie klienta, wniosek nie tylko zostanie odrzucony, ale również klient może zostać pociągnięty do odpowiedzialności ze względu na próbę wyłudzenia lub składanie fałszywych zeznań.