FAQ

Reklamacja produktu bez paragonu lub faktury? To wciąż możliwe!

Reklamacja produktu bez paragonu lub faktury? To wciąż możliwe!

Podstępni sprzedawcy często nie chcą przyjąć reklamacji, jeśli klient nie posiada faktury lub paragonu. Niestety, wielu nieświadomych klientów odpuszcza, winiąc samych siebie. Jest to chyba największy możliwy błąd, ponieważ według prawa, dowodem zakupu może być zeznanie świadka, zapis z kamer lub chociażby wydruk wyciągu bankowego, który stanowi dowód, że dokonano w tym sklepie płatności kartą.

Zastanówmy się nad najlepszymi rozwiązaniami, dzięki którym złożenie reklamacji będzie możliwe. Dzięki temu już nigdy nie spotkacie się z problemem, który uniemożliwi Wam skorzystanie z gwarancji producenta lub odpowiedzialności sprzedawcy.

Zeznania świadka lub wyciąg z konta

Płaciliście kartą za zakup kurtki lub telewizora? W takim razie wystarczy przynieść wydrukowany wyciąg, który udowodni, że w danym sklepie zapłacono za ten konkretny towar. Jeśli pracownik nie chce przyjąć takiej reklamacji, koniecznie należy wezwać kierownika lub managera.

Jeśli jednak płaciliście gotówką, może okazać się, że powstaje pewien problem, gdyż jedynie zeznanie świadka zakupu może potwierdzić dany zakup. Koniecznie jednak należy pamiętać, że dana osoba MUSI być realnie w czasie dokonywania transakcji, gdyż w razie wątpliwości, sprawa zostanie zweryfikowana na podstawie zapisu z kamer. Jeśli zapis nie potwierdzi obecności danej osoby i widać jedynie klienta, wniosek nie tylko zostanie odrzucony, ale również klient może zostać pociągnięty do odpowiedzialności ze względu na próbę wyłudzenia lub składanie fałszywych zeznań.


powrót

Klauzula Informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy :

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adam Baszkowski z siedzibą w Poznaniu, pl. Wielkopolski 10/11C m.5, 61-746 Poznań, zwana dalej Administratorem.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO, w celu marketingowym, w powołaniu na nasz prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej www.baszkowski.pl.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej www.baszkowski.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest Pani/Pana zgoda. Ma Pani/Pan wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Ma Pani/Pan prawo zażądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

Administrator  nie ustanowił Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i w celu realizacji Państwa praw wskazujemy dane kontaktowe do osoby reprezentującej administratora, pełniącej dotąd funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji, z którą mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych:  adres e- mail: kancelaria@baszkowski.pl bądź pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO. 

Przeczytaj całą treść polityki prywatności.
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plków cookies. Czytaj więcej.