Handel bazami danych – czy to wciąż możliwe?
Tworzenie baz danych za pomocą lead page i newsletterów to perfekcyjne rozwiązanie dla każdej firmy usługowej lub handlowej. Handel bazami danych przez wiele lat był bardzo popularną praktyką, która wzbudzała wśród potencjalnych klientów mieszane uczucia. Często pojawiały się telefony z ofertami, które zupełnie nie interesowały rozmówców, co bez dwóch zdań było wyjątkowo uciążliwe.
Bazy danych często zawierają również delikatne informacje na temat klientów. Pojawiają się nie tylko imiona, adresy e-mail lub telefony, ale także nazwiska, adresy zamieszkania i numery PESEL. Należy więc zastanowić się nad tym, czy sprzedaż bazy danych jest w dalszym ciągu możliwa i jeśli tak, to jak to zrobić w sposób legalny.
Handel wciąż możliwy, lecz wymagający
Przekazanie informacji odnośnie leadów (potencjalnych interesantów i pozycji w bazie danych) może odbywać się tylko i wyłącznie w sytuacji, jeśli dana osoba wyrazi chęć otrzymywania wiadomości i telefonów w celach marketingowych/handlowych przez firmę oraz ich partnerów. Taka zgoda powinna być pobierana w procesie rejestracji lub zakupu, gdy klient dokonuje udzielenia prywatnych danych w celach złożenia zamówienia lub założenia konta.
Po zakupie bazy danych nie można zacząć wykorzystywać leadów bez spełnienia określonych warunków. Osoba, której dane zostały nabyte, musi dowiedzieć się m.in. kto jest nowym administratorem jej danych, w jakim celu są one przetwarzane i komu będą udostępniane.