FAQ

Czym jest działalność nierejestrowana

Czym jest działalność nierejestrowana

Dnia 30 kwietnia roku 2018 została wprowadzona Konstytucja Biznesu, która reguluje m.in. takie określenia jak działalność nierejestrowana. Popularnie może być ona nazywana firmą na próbę, która wymaga od osób chcących spróbować swoich sił w biznesie minimum formalności i opłat – co przełoży się również na poznanie rynku przez zainteresowane osoby i szybszy rozwój na pełnych obrotach z klasyczną działalnością gospodarczą.

Zachęcamy do zapoznania się z warunkami, które zostały opisane w art. 5 ust. 1 ustawy Prawo przedsiębiorców – tam można znaleźć wszystko, co będzie niezbędne do prowadzenia takiej formy biznesu. My jednak opowiemy w skrócie, dla kogo taki start będzie najlepszym wyborem i na co należy uważać.

Nie przekraczaj granicy – zarobki najbardziej istotne

Prowadząc działalność nierejestrowaną, nie można przekraczać granicy 50% zarobków minimalnych, czyli jeśli w 2018 roku kwota ta usytuowana była na poziomie 2100 zł brutto, to początkujący przedsiębiorcy nie mogli przekraczać granicy 1050 zł dochodu. Czy to dużo? Może nie jest to wygórowana granica, jednak pozwoli na zdobycie pierwszych klientów przed rozpoczęciem poważnych kroków biznesowych.

Kolejnym istotnym aspektem, jest fakt posiadania działalności gospodarczej w przeszłości, ponieważ jeśli osoba chcąca rozpocząć prowadzenie firmy z pomocą działalności nierejestrowanej, to nie może ona posiadać czynnej i aktywnej działalności przez ostatnie 60 miesięcy.

Chociaż wymagania i ograniczenia są duże, to jest świetny sposób, by sprawdzić rynek przed pierwszymi krokami w nim – zwłaszcza dla młodych osób, które nigdy nie próbowały swoich sił w biznesie.


powrót

Klauzula Informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy :

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adam Baszkowski z siedzibą w Poznaniu, pl. Wielkopolski 10/11C m.5, 61-746 Poznań, zwana dalej Administratorem.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO, w celu marketingowym, w powołaniu na nasz prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej www.baszkowski.pl.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej www.baszkowski.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest Pani/Pana zgoda. Ma Pani/Pan wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Ma Pani/Pan prawo zażądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

Administrator  nie ustanowił Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i w celu realizacji Państwa praw wskazujemy dane kontaktowe do osoby reprezentującej administratora, pełniącej dotąd funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji, z którą mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych:  adres e- mail: kancelaria@baszkowski.pl bądź pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO. 

Przeczytaj całą treść polityki prywatności.
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plków cookies. Czytaj więcej.