Aspekty prawne związane z konkursami i loteriami
Organizacja konkursów i loterii na firmowych blogach, stronach lub fanpage’ach, to doskonały sposób na marketing i reklamę nowych kolekcji, usług, produktów lub samej oferty. Nie tylko przyciągają one nowych klientów, ale również doskonale ocieplają wizerunek marki, dzięki czemu potencjalni klienci chętniej sięgną po jej asortyment.
Przed zaplanowaniem takiego wydarzenia, koniecznie należy zapoznać się z aspektami prawnymi, które umożliwiają legalne i bezpieczne przeprowadzenie procesu losowania nagród, realizacji i przetwarzania danych. W dalszej części materiału poznacie wszystkie szczegóły.
Regulamin jako podstawa organizacji konkursu
Regulamin konkursu dokładnie powinien określać prawa uczestników, organizatorów, wartość nagród, daty ogłoszenia wyników i realizacje postanowień, zasady uczestnictwa oraz sposób wyboru zwycięzców. Biorąc pod uwagę, że jest to wielostronicowy dokument odwołujący się do aspektów prawnych (również tych związanych z ochroną danych), warto wesprzeć proces przygotowania wiedzą specjalistów.
Niezależnie od ilości, rodzaju lub nagrody, jeśli o wygranej decyduje czynnik losowy, mamy do czynienia z przepisami ustawy o grach hazardowych. Ona w kolei jasno precyzuje, że w przypadku urządzania gier hazardowych bez wymaganej koncesji lub zezwolenia, narażeni jesteśmy na dotkliwe kary finansowe, lub pozbawienie wolności. Mówi o tym Art. 107 ust. 1 u.g.o.h.: „Kto wbrew przepisom ustawy lub warunkom koncesji lub zezwolenia urządza lub prowadzi grę losową, grę na automacie lub zakład wzajemny, podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom łącznie.”