Aktualności

Zawieszenie działalności – jak to zrobić?

2020-12-03
Zawieszenie działalności – jak to zrobić?

Chyba każdy przedsiębiorca miał w życiu swojej formy okresy lepsze i gorsze. Nie ma oczywiście w tym nic złego. Różnie układają się koleje losu i czasem niestety trzeba dostosować się do sytuacji. Na szczęście Polskie prawo udostępnia nam ciekawą alternatywę na kiepski okres – zwłaszcza jeśli jesteśmy w stanie go przewidzieć i nie zatrudniamy aktualnie pracowników. Chodzi oczywiście o zawieszenie działalności okresowo lub bezterminowo. Sprawdź zatem, kiedy i jak to zrobić.

Krok po kroku

Na początku chcemy zaznaczyć, że okresowe zawieszenie działalności może trwać maksymalnie przez miesiąc. Istnieje jednak opcja zawieszenia działalności bezterminowo, co na pewno jest bardzo atrakcyjną propozycją dla sezonowych obiektów noclegowych, czy nawet gastronomii usytuowanych w kurortach turystycznych.

Co przedsiębiorca musi zrobić? Wystarczy dokonać wniosku aktualizującego poprzez wypełnienie formularza w CEIDG.

Złożenie dokumentów świadczących o zawieszenie firmy oznacza automatyczne wyrejestrowanie przedsiębiorcy z ZUS-u. Głównym atutem takiej sytuacji jest fakt, że przez cały ten okres przedsiębiorca nie płaci składek. Musi on jedynie pamiętać o tym, że po 30 dniach od ostatniej składki, traci prawo do świadczeń ZUS – w tym świadczeń zdrowotnych.

Masz pytania odnośnie prawa pracy lub zatrudniasz pracowników i chcesz zawiesić działalność? Skontaktuj się z nami. Zespół naszych wykwalifikowanych i doświadczonych ekspertów znajdzie rozwiązanie dla każdego problemu.


powrót

Klauzula Informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy :

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adam Baszkowski z siedzibą w Poznaniu, pl. Wielkopolski 10/11C m.5, 61-746 Poznań, zwana dalej Administratorem.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO, w celu marketingowym, w powołaniu na nasz prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej www.baszkowski.pl.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej www.baszkowski.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest Pani/Pana zgoda. Ma Pani/Pan wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Ma Pani/Pan prawo zażądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

Administrator  nie ustanowił Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i w celu realizacji Państwa praw wskazujemy dane kontaktowe do osoby reprezentującej administratora, pełniącej dotąd funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji, z którą mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych:  adres e- mail: kancelaria@baszkowski.pl bądź pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO. 

Przeczytaj całą treść polityki prywatności.
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plków cookies. Czytaj więcej.