Aktualności

Umowa dla konsultanta – o czym należy pamiętać?

2020-11-27
Umowa dla konsultanta – o czym należy pamiętać?

Prowadzisz działania konsultingowe? Trzeba przyznać, że jest to branża, która w obecnych czasach przeżywa ogromny wzrost popularności. Specjaliści z doświadczeniem i wiedzą chętnie dzielą się umiejętnościami i spostrzeżeniami z zewnętrznymi podmiotami, które z kolei płacą za edukację lub konkretne działania poprawiające organizację i efektywności przedsiębiorstwa. Jak jednak przygotować odpowiednią umowę, by była ona zabezpieczeniem obydwu stron, skoro w tym wypadku nie mamy namacalnej wartości, realizacji zlecenia, którą możemy przedstawić, ani gotowego produktu?

Istotne zapisy umowy i przygotowanie dokumentów

Kwestie dotyczące danych personalnych lub firmowych, podpisy, daty, czy wynagrodzenie to chyba elementy oczywiste. Z wyjątkiem tego w umowie muszą znaleźć się zapisy dot.:

  • przedmiot umowy (szczegółowe określenie, czego dot. umowa)
  • obowiązków (inf. na kim spoczywają konkretne obowiązki dot. realizacji umowy)
  • warunków wykonania zlecenia (np. kiedy zleceniobiorca może odmówić realizacji, a mimo to wyegzekwować płatność),
  • klauzuli poufności danych,
  • klauzuli dot. praw autorskich (w sytuacjach tworzenia podczas realizacji umowy tworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim),
  • postanowień końcowych (klauzule dotyczące właściwości sądu w przypadku sporów, klauzule na sąd arbitrażowy lub mediację, liczba egzemplarzy umowy),
  • zabezpieczeń w przypadku niedotrzymania warunków (np. kary finansowe za opóźnienia itp.).

Osoby doświadczone, zawsze wcześniej lub później kontaktują się z doświadczonymi specjalistami ds. prawa, które pomagają przygotować profesjonalną umowę chroniącą interesy strony. Nie popełniaj błędu wielu początkujących konsultantów i zacznij od współpracy z najlepszymi. Skontaktuj się z nami i skorzystaj ze wsparcia naszych ekspertów kancelarii Baszkowski.


powrót

Klauzula Informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy :

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adam Baszkowski z siedzibą w Poznaniu, pl. Wielkopolski 10/11C m.5, 61-746 Poznań, zwana dalej Administratorem.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO, w celu marketingowym, w powołaniu na nasz prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej www.baszkowski.pl.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej www.baszkowski.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest Pani/Pana zgoda. Ma Pani/Pan wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Ma Pani/Pan prawo zażądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

Administrator  nie ustanowił Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i w celu realizacji Państwa praw wskazujemy dane kontaktowe do osoby reprezentującej administratora, pełniącej dotąd funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji, z którą mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych:  adres e- mail: kancelaria@baszkowski.pl bądź pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO. 

Przeczytaj całą treść polityki prywatności.
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plków cookies. Czytaj więcej.