Stały nadzór działań pracowników – czy warto korzystać z usług prawnika?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, ile czeka na Ciebie pułapek. Nieuczciwi wspólnicy, klienci próbujący wyłudzić środki lub darmowe produkty i kreatywni pracownicy, którzy dążą do celu za wszelką cenę to codzienność. Konsekwencje zaniedbań mogą okazać się niezwykle dotkliwe zarówno dla firmy, jak i Ciebie. Warto zastanowić się, jak wyeliminować większość niebezpieczeństw, np. współpracując z profesjonalnym adwokatem.
Umowy, regulaminy i kontakty z klientami
Umowa i regulamin to podstawa w firmie, dzięki której pracownicy znają swoje prawa i obowiązki. Trzeba być jednak przygotowanym na to, że zawsze może znaleźć się osoba, która będzie mimo wszystko szukać sposobu, dzięki któremu zarobi więcej lub przejmie Twojego klienta. W takich sytuacjach nadzór adwokata jest bardzo przydatny. Sporządzi on wszystkie dokumenty i będzie weryfikować każdą transakcję. Jeżeli więc pojawią się jakiekolwiek nieprawidłowości, wątpliwości lub nietypowe operacje, istnieje szansa natychmiastowego wytłumaczenia ich.
Prawnik będzie reagować również w momentach konfrontacji na linii pracodawca-pracownik. Doprowadzenie do mediacji i rozmów na neutralnym gruncie to o wiele lepsze rozwiązanie, niż rozprawa sądowa, która zajmie mnóstwo czasu. Lepiej poświęcić go na rozwój firmy.
W przypadku dużych (kilkuset osobowych) i średnich (kilkudziesięcioosobowych) działalności, warto zatrudnić prawnika na etat. Dzięki temu będzie on stale trzymać rękę na pulsie. W przypadku małych firm, w których pracuje zaledwie kilku/kilkunastu specjalistów, outsourcing będzie dużo bardziej opłacalny.