Aktualności

Przygotowanie umowy dla grafika, czyli jak pozbyć się problemów z klientem

2020-11-05
Przygotowanie umowy dla grafika, czyli jak pozbyć się problemów z klientem

Graficy każdego dnia borykają się z wieloma problemami związanymi z realizacją zleceń dla klientów. Stale odrzucane wersje i niekończące się poprawki mimo realizacji zgodnej z wytycznymi lub brak płatności i inne podobne kłopoty, to niemal standard w tej branży. Jak sobie z nimi radzić? To wcale nie jest tak trudne, jak może się wydawać. Rozwiązaniem problemu jest przygotowanie profesjonalnej umowy, na której będą znajdować się jasno określone podpunkty.

Jak przygotować taką umowę?

Po pierwsze, na umowie musi znaleźć się informacja odnośnie:

- terminu wykonania realizacji zlecenia,
- oczekiwań klienta,
- kosztów wynagrodzenia,
- dostępu (lub jego braku) do plików otwartych,
- ilości możliwych poprawek,
- czas na zgłoszenie uwag,
- maksymalny termin płatności od momentu oddania zlecenia,
- kary umowne wynikające m.in. z niedotrzymaniem terminów.

Gdy zlecenia wydają się stosunkowo nieduże, takie umowy mogą być dla klientów absurdalne. Warto jednak zaznaczyć, że tutaj chodzi o Twój czas, nerwy, renomę, a nawet pieniądze. Nie ma więc sensu ryzykować, że zostaniesz oszukany lub pojawią się problemy i nad zleceniem o niewielkiej wartości spędzisz dwukrotnie więcej czasu, niż w przypadku naprawdę rentownej współpracy. Przygotuj zatem standardową umowę z pozostawionymi lukami na dane klienta, terminy i koszty. Dzięki temu zaoszczędzisz mnóstwo czasu i przejdziesz do produkcji grafik.

Nie wiesz, jak to zrobić? Zdaj się z na specjalistów od prawa z Baszkowski.pl. Oni z przyjemnością odpowiedzą na Twoje pytania i przygotują profesjonalną i klarowną umowę.


powrót

Klauzula Informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy :

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adam Baszkowski z siedzibą w Poznaniu, pl. Wielkopolski 10/11C m.5, 61-746 Poznań, zwana dalej Administratorem.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO, w celu marketingowym, w powołaniu na nasz prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej www.baszkowski.pl.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej www.baszkowski.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest Pani/Pana zgoda. Ma Pani/Pan wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Ma Pani/Pan prawo zażądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

Administrator  nie ustanowił Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i w celu realizacji Państwa praw wskazujemy dane kontaktowe do osoby reprezentującej administratora, pełniącej dotąd funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji, z którą mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych:  adres e- mail: kancelaria@baszkowski.pl bądź pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO. 

Przeczytaj całą treść polityki prywatności.
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plków cookies. Czytaj więcej.