Aktualności

Monitoring wizyjny i RODO? Co warto wiedzieć?

2020-11-13
Monitoring wizyjny i RODO? Co warto wiedzieć?

RODO pobudziło wyobraźnię wielu klientów i interesantów. Trzeba przyznać, że są oni wybitnie kreatywni w przypadku prób wyłudzeń, wymuszeń lub egzekwowaniu oczekiwanych zachowań przedsiębiorców. Ci z kolei mają wiele problemów związanych ze standardowymi czynnościami, do których zaliczyć możemy m.in. prowadzenie monitoringu wizyjnego, czyli obrazu z kamer.

Monitoring wizyjny

Monitoring to bez wątpienia najpopularniejsze rozwiązanie służące podwyższeniu bezpieczeństwa pracowników i klientów. W skład monitoringu wizyjnego wchodzą zróżnicowane kamery wideo, systemy transferu obrazu i danych oraz rejestratory przetwarzające obraz. Innowacyjność technologii oferują jednak z każdym rokiem coraz lepszą jakość, co z kolei przekłada się na pozyskiwanie szczegółowych wizerunków osób przebywających na terenie obiektu.

Według słów Prezesa UODO, monitoring to jedna z najbardziej inwazyjnych form przetwarzania danych osobowych. Z tego powodu eksploatacja monitoringu wizyjne musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sytuacji, w których nie istnieją inne (mniej ingerujące w prywatność) metody zapewniające ochronę i bezpieczeństwo.

Czego nie wolno robić? Nie należy wykorzystywać kamer, które zostały ukryte. Nie wolno również stosować urządzeń rejestrujących nie tylko obraz, ale również dźwięk. Warto zaznaczyć także, że kamery nie mogą znajdować się w takich pomieszczeniach jak:

  • pomieszczeń, które są udostępnione związkom zawodowym,
  • pomieszczeń sanitarnych,
  • szatni,
  • stołówek,
  • palarni.

Nie masz pewności co do legalności swoich działań? Zaufaj doświadczeniu specjalistów i skorzystaj z profesjonalnych konsultacji. Specjaliści z kancelarii Baszkowski, są do Twojej dyspozycji.


powrót

Klauzula Informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy :

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adam Baszkowski z siedzibą w Poznaniu, pl. Wielkopolski 10/11C m.5, 61-746 Poznań, zwana dalej Administratorem.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO, w celu marketingowym, w powołaniu na nasz prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej www.baszkowski.pl.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej www.baszkowski.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest Pani/Pana zgoda. Ma Pani/Pan wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Ma Pani/Pan prawo zażądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

Administrator  nie ustanowił Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i w celu realizacji Państwa praw wskazujemy dane kontaktowe do osoby reprezentującej administratora, pełniącej dotąd funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji, z którą mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych:  adres e- mail: kancelaria@baszkowski.pl bądź pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO. 

Przeczytaj całą treść polityki prywatności.
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plków cookies. Czytaj więcej.