Aktualności

Jak zgłaszać szkodę? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie?

2020-08-13
Jak zgłaszać szkodę? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie?

Walka o odszkodowania często jest karkołomna. Nawet najwięksi ubezpieczyciele robią wszystko, by minimalizować wypłaty dla swoich klientów. Dlaczego? Ze względu na ilość prób wyłudzeń. Dodatkowo oznacza to dla nich większych zarobek z wszystkich opłacanych składek.

Jak uniknąć sytuacji, w której ubezpieczyciel będzie unikać wypłacenia należnych nam środków? Wszystko zaczyna się od momentu zawarcia umowy, ponieważ powinniśmy ją dokładnie przestudiować i przeanalizować pod każdym kątem. Dzięki temu będziemy wiedzieli, kiedy przysługuje nam ubezpieczenie, a kiedy nie.

Odpowiednia treść zgłoszenia

Jako przykład znaczenia treści zgłoszenia, wykorzystamy popularne w ostatnim czasie dodatkowe “gwarancję” do sprzętu. Wielokrotnie mają one obejmować nawet uszkodzenia mechaniczne, lecz nie wynikające z rażącego niedbalstwa użytkownika, tylko np. nieszczęśliwego wypadku. Co to znaczy? Jeśli smartfon wyślizgnie się z ręki użytkownika i rozbija się jego ekran, szkoda nie zostanie uznana. Gdyby jednak wypadł on na skutek potrącenia przez innego pieszego, reklamacja zostanie uznana.

Należy pamiętać, że kłamstwo podczas zgłoszenia będzie uznane jako próba wyłudzenia. Jeżeli ubezpieczyciel dojdzie do dowodów wskazujących na niezgodność zeznań ze stanem faktycznym, osoba zgłaszająca zostanie pociągnięta do odpowiedzialności prawnej.

Oczywiście w razie wątpliwości warto skontaktować się z doświadczonym prawnikiem zajmującym się ubezpieczeniami. Zapozna się on z dokumentacją i podczas konsultacji przedstawi wszystkie informacje dotyczące możliwości.


powrót

Klauzula Informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy :

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka Adam Baszkowski z siedzibą w Poznaniu, pl. Wielkopolski 10/11C m.5, 61-746 Poznań, zwana dalej Administratorem.

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO, w celu marketingowym, w powołaniu na nasz prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej www.baszkowski.pl.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej www.baszkowski.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest Pani/Pana zgoda. Ma Pani/Pan wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Ma Pani/Pan prawo zażądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

Administrator  nie ustanowił Inspektora Ochrony Danych. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych i w celu realizacji Państwa praw wskazujemy dane kontaktowe do osoby reprezentującej administratora, pełniącej dotąd funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji, z którą mogą się Państwo skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych:  adres e- mail: kancelaria@baszkowski.pl bądź pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO. 

Przeczytaj całą treść polityki prywatności.
x
Polityka Plików Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plków cookies. Czytaj więcej.